Kielikoulun blogi

Kielikoulun blogi

onsdag 4 november 2015

Taikalipas: Eira ja minä

Viimevuotinen novellikirjoituskilpailun voittaja, Uppsalan Språkskolanin suomea lukeva oppilas Lisa sai pyynnön kirjoittaa tarinan radion Roketti-ohjelmaan.

Löydät hänen ruotsinsuomalaisen satunsa (10 min) täältä:

www.sverigesradio.se/sida/avsnitt/628874?programid=3958

tai hakusanoilla: Roketti Taikalipas: Eira ja minä.

Eira ja minä kertoo kahdesta kaveruksesta, jotka haaveilevat Suomen matkasta ja yrittävät järjestää sen omin konstein. Kaveri oppii ennen matkaa laskemaan mm. sataan.

Satu sopii radion mukaan 3-8-vuotiaille, minusta vähän vanhemmillekin.



Satu muistuttaa myös siitä, että monet lapset ovat kiinnostuneita eri kielistä ja haluavat oppia niitä- vaikka vähän, jos siihen vain on mahdollisuus.

Ennen syyslomaa opetin kolmasluokkalaisen oppilaani kanssa hänen luokkakaverilleen 10 minuutissa suomenkielen keskeisemmän sanaston:

yksi, kaksi, kolme, jäätelö, kissa, kiitos, minä olen.

Hän arveli siten jo pääsevänsä pitkälle ja niin luulen minäkin!

Olemme suunnitelleet toisen oppilaani kanssa hänen luokalleen 30 minuutin suomentunnin tällä viikolla. Tärkeä juttu sekä hänelle että luokalle!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar