Kielikoulun blogi

Kielikoulun blogi

onsdag 30 maj 2012

Käynti taidenäyttelyssä

Olimme yläasteen oppilaiden kanssa taidenäyttelyssä katsomassa suomalaista taidetta. Oppilaat esittivät hienoja mielipiteitä ja ajatuksia näkemistämme tauluista. Tässä muutamia niistä. Me olimme taidenäyttelyssä . Me katsottiin tauluja ja vastattiin kysymyksiin. Minun lempitaulu oli varmaan Kesäteatteri. Siinä taulussa oli appelsiinipuu ja kaksi tuolia. Puussa oli käsi. Minä tykkäsin siitä sentakia kun siinä oli hienoja värejä. Oli monta erilaista taulua. Se joka minun mielestä on eniten suomalainen on taulu Sydänyö. Siinä oli kuva joutsenesta joka ui kupissa. Kupin reunoissa oli puita. Minä tykkäsin että se oli suomalaisin sentakia että joutsen on Suomen kansallislintu. Lumilinna Me olimme taidenäyttelyssä ja siellä oli viisitoista suomalaista taulua. Minä pidin Kirsi Neuvosen taulusta Sydänyö eniten. Se oli aika hassu mutta kuitenkin hieno ja rauhallinen. Ja minä olen aina tykännyt vedestä siksi kun minä uin. Minä tykkäsin myös että se oli eniten suomalainen siksi kun Suomessa on paljon järviä. En oikein tykännyt Pentti Koivikon taulusta Vapaapäivä, siksi kun se tuntui aika kovalta ja tylsältä. Oli hauskaa mennä sinne taidenäyttelyyn. // E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar