Kielikoulun blogi

Kielikoulun blogi

lördag 24 mars 2012

Taidenäyttely

Taidenäyttely

Olimme taidenäyttelyssä, Uppsalan kaupunginteatterissa, viime torstaina. Siellä me katsottiin yhtä näyttelyä jossa näytettiin pelkästään suomalaisia taideteoksia. Oli eniten tauluja, mutta siellä oli myös yksi 3D ulotteinen juttu, josta minä en oikeastaan tykännyt niin hirveesti. Se oli hanska, josta oli leikattu sormenpäät pois ja niistä pilkisti pikku-nuken kädet ja jalat. Se oli minun mielestä vähän epämielyttävää... tuli joku kauhuelokuva mieleen.
Mutta oli siellä paljon tosi hienoja tauluja myös. Tykkäsin eniten Inari Krohnin Iltasaaresta, koska se oli tosi suomalaisen tuntunen. Minulle tuli minun perheeni kesämökki mieleen ja kaikenlaisia muistoja mitä minä ja minun kesäkaverit ollaan siellä tehty :). Yksi toinen juttu joka tuli mieleen siitä taulusta oli Muumit, koska se taulu näyttää melkein samanlaiselta kun yksi minun muumimukeista kotona. Muille tuli myös muumit mieleen, mikä oli minun mielestä aika hassua, mutta hauskaa. Luulen että minä tykkäsin siitä taulusta eniten, koska se herätti eniten muistoja ja sai minut toivomaan, että kesä tulisi nopeammin.
Minun mielestä näyttely oli hieno (paitsi se ”lapsihanska” :s) ja minun mielestä oli kivaa, että me lähdettiin Uppsalaan ja tehtiin jotakin erilaista suomentunnilla.

/Mansikka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar