Kielikoulun blogi

Kielikoulun blogi

onsdag 1 februari 2012

Muumipeikon haave

Minun suurin haaveeni on että minusta tulee kirjailija. Minä olen aina kirjoittanut tarinoita. Mutta minä kerron harvoin ihmiselle että minä haluisin olla kirjailija, koska kaikki tänä päivänä sanoo niin. Melkein kaikki jotka sanovat sillä lailla eivät osaa kirjottaa hyviä kertomuksia. Kaikki jotka osaavat kirjottaa murhista tulevat tunnetuiksi ja monet lukevat heidän kirjojaan, mutta he kirjottavat niin huonosti

Minä haluaisin olla semmoinen, joka voittaa Nobelin kirjallisuuspalkinnon. Minä haluaisin kirjoittaa kuin Charlotte Brontë tai Karin Boye tai Honoré de Balzac. Ok, minä tiedän, että minusta ei tule mikään Balzac, mutta hän varmasti ajatteli kun hän oli nuori”Miksi minä en osaa kirjoittaa kuin Goethe?!”


Se olisi ihanaa, jos minusta tulisi tunnettu kirjailija. Se olisi kuin unelma minulle.

Mutta minulla on niin paljon vaihtoehtoja, jos minusta ei tule kirjailija. Minä haluaisin olla poliitikko, juristi, yhteiskuntatieteilijä tai tutkia uskontoja.

Muumipeikko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar